Boktips.

Det ska bli ett sant nöje att döda dig, Magdalena Graaf.

image13En sann historia där Magdalena berättar om när hon som gravid
nittonåring ingår i ett äktenskap med en tungt kriminellt belastad
man, ett äktenskap som snart övergår till grov misshandel och
terror. Man får följa med när en ung mamma som lever under
dödshot, kämpar för sin och sonens överlevnad och hur hon
tillsammans med stöd från familj och vänner lyckas återta respekten
för sitt liv. Man får även följa hur historien om systrarna Graaf
skapades och gjorde sitt namn.


Jag tycker att boken var så otroligt bra att den verkligen behövs
nämnas här. Jag har nog aldrig berörts såhär mycket av en bok
förut, de kan de närmsta bevittna då jag berättat all handling
ur boken under tiden som jag läst den. Det som jag tror har fängslat
mig är hennes ärlighet. Hon kan på ett fantastiskt sätt beskriva en dramatisk
och skräckfylld värld utan att söka efter medlidande, utan mer som en bekräftelse
om att detta även kan hända den bäste. Börjar du väl läsa den lovar jag att du inte kan
sluta läsa och lägga ifrån dig boken. Absolut ett måste att ha där hemma i bokhyllan.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Då kanske man ska köpa den då;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback